Meet the team

Body

Maak kennis met onze collega Barry

Barry

Barry Hegeman

Aftersales Manager

Hoogstwaarschijnlijk heb je hem al wel eens gezien of gesproken: onze collega Barry Hegeman. Dagelijks zorgt hij er samen met zijn collega's voor dat onze auto's en auto's van klanten in topconditie zijn en blijven. In dit artikel lees je een interview met Barry, wie inmiddels ruim drie jaar werkzaam is bij AutoHaarhuis. 

1.    Wie is Barry Hegeman in een notendop?

“Mijn naam is Barry Hegeman. Ik ben getrouwd, heb drie kinderen en ben woonachtig in Wierden. Ik heb veel hobby’s, waaronder hardlopen, surfen (eigenlijk alle watersporten), BBQ’en, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik ben werkzaam bij AutoHaarhuis, waar ik samen met een team van enthousiaste en gedreven collega’s verantwoordelijk ben voor de aftersales.”

2.    Waar heb je voorheen gewerkt en welke studies heb je gevolgd?

“Ik ben jarenlang werkzaam geweest als aftersalesmanager bij Cosmo Auto, onderdeel van Koops Furness, een dealerholding met destijds 60+ vestigingen door heel Nederland. In deze functie was ik verantwoordelijk voor meerdere vestigingen: Almelo, Rijssen, Lochem, Neede en Doetinchem. Ik ben bij Koops Furness werkzaam geweest tot en met 2014. Vervolgens ben ik door Bochane benaderd voor een project m.b.t. het aftersales traject van de vestigingen in Nijmegen en Boxmeer. Gezien de reisafstand (230 km per dag) was het de doelstelling om dit voor een jaar te doen. Voor beide partijen verliep het traject goed, en is het in 2017 succesvol afgesloten. Ondanks dat er toen nog wel andere leuke functies beschikbaar waren binnen Bochane, was ik zelf toe aan iets nieuws (wat tevens iets dichter bij huis was).

Techniek blijft boeien

In 2017 kwamen Gerard en ik met elkaar in contact. Van begin af aan was ik onder de indruk van het Geesterense autobedrijf. Zowel de uitstraling, technische kennis als het wagenpark met de daarbij behorende klanten spraken mij erg aan. Daarom ben ik in functie getreden als aftersalesmanager (technisch verantwoordelijke) bij AutoHaarhuis en Twentheland Autoschade. Voor mij zat de uitdaging ‘m in de grote diversiteit aan merken en de voor mij nieuwe schadeherstel ‘wereld’. Voorheen heb ik namelijk altijd gewerkt voor dealerorganisaties. Waar het grote verschil tussen een dealer en AutoHaarhuis te vinden is? In de beleving in- en rondom het bedrijf. Bij een dealer komt een klant vaak voor een bepaald type auto (minder binding met het bedrijf en meer afhankelijk van het merk) terwijl bij ons de klant juist voor het bedrijf komt (meer binding met het bedrijf en minder afhankelijk van het merk). Interessant om te zien in de praktijk! Dan de schadeherstel ‘wereld’: voor mij een nieuwe tak van sport. Maar absoluut veelzijdig en interessant. In geval van schade is er vaak meer sprake van emotie bij de klant en is de omgang en samenwerking van collega’s onderling anders dan bij een autobedrijf. Om een voorbeeld te noemen: het schadeherstelproces bestaat uit veel verschillende stappen, namelijk dossier en planning -  demontage - voorbewerking - spuiten - montage - eindcontrole. Om dit proces goed te doorlopen, is een goede overdracht en samenwerking essentieel. Naast de reguliere autoschade hebben we ook nog een industriële tak in dit segment: de bedrijfswagen spuiterij Twentheland Industrieel. Interessant hierbij is de grote complexiteit en diversiteit van de producten. Van industriële panelen tot paardenwagens en van landbouwmechanisatie tot autoambulances: werkelijk alles zien we voorbij komen.”

“Mijn opleidingen zijn op technisch vlak begonnen. Ik begon als tweede monteur en groeide vervolgens door naar eerste monteur, APK keurmeester en diagnose specialist. Ik heb alle stappen doorlopen. Nog steeds volg ik cursussen om altijd up-to-date te zijn en blijven. Om deze reden ben ik ook nog altijd in het bezit van APK bevoegdheid. Techniek blijft boeien. Naar bredere interesse ben ik de opleiding werkplaats manager gaan volgen aan het ROC van Apeldoorn. Na een succesvolle afronding heb ik de keuze gemaakt om verder te gaan studeren aan de Saxion Hogeschool in Enschede. Hier heb ik de opleiding HEAO (Management, Economie en Recht) gevolgd en wederom mijn diploma behaald.”

“Ik ben ervan overtuigd dat opleidingen en trainingen mij scherp en actueel houden. Om deze reden blijf ik investeren in kennis en ontwikkeling en gelukkig is daar de ruimte voor. Wat de volgende stappen in werk en opleiding gaan worden kan ik nu nog niet concretiseren, maar er zijn en blijven altijd kansen en uitdagingen.”   

3.    Wat is jouw specialisatie?

“Dat is natuurlijk nooit gemakkelijk om over je zelf te zeggen ?. Maar over het algemeen ben ik goed in de volgende punten:          

  • Management vaardigheden;
  • Mensenkennis;
  • Rust en overzicht.”

4.    Hoe ben je bij AutoHaarhuis terecht gekomen?

“Door een telefoontje van Gerard Haarhuis. Vervolgens hebben wij een goed gesprek gehad en waren we er zo uit.”

5.    Hoe zou je, in maximaal 3 zinnen, AutoHaarhuis omschrijven?

“Een kwalitatief (zonder te pochen) goed autobedrijf met een duidelijke visie over de toekomst. Van autobedrijf naar mobiliteitspartner.”

6.    Hoe zou je, in maximaal 3 woorden, jezelf omschrijven?

“Als een open, vriendelijk en gedreven persoon.”

7.    Terugkijkend op de afgelopen 3 tot 6 maanden, wat is het leukste of grappigste wat je hebt meegemaakt bij AutoHaarhuis?

“Elke dag is leuk! Ik kan het leukste zo niet opnoemen maar de groei en ambitie is super mooi om te zien.”