Audi E-Tron 4% Bijtelling 2018

De Audi e-tron met 4% bijtelling bij AutoHaarhuis

Audi E-Tron badge

Laatste kans!

De Audi e-tron 55 quattro is bij AutoHaarhuis een enorm succes. En dat is niet zonder reden. Zakelijk gezien is de Audi e-tron namelijk de beste keuze: je betaalt slechts 4% fiscale bijtelling over de catalogusprijs. En dat betekent dat je dit elektrische topmodel al rijdt v.a.  slechts €157,- per maand. En je draagt ook nog eens je steentje bij aan het milieu. Waar wacht je nog op? 

E-Tron Badge

Genoeg over fiscale begrippen. Laten we het hebben over elektrische bolide. Ruim 400 kilometer actieradius, 408 pk en in slechts 30 minuten tot 80% volgeladen aan de snellader. Cijfers waar de gemiddelde EV nog een puntje aan kan zuigen. Maar of 'ie nu elektrisch is of niet, het is en blijft een echte Audi. En dat zie je in alles terug. Het ontwerp, de luxe, de ruimte en de rijeigenschappen zijn fantastisch. De elektrische aandrijflijn is fluisterstil en in combinatie met de geïsoleerde zijruiten en geluiddempende materialen zoals Audi betaamd, maakt dat de e-tron tijdens het rijden aanvoelt als een oase van rust. 

Maar dan wel bloedsnel. De e-tron is namelijk goed voor ruim 400 pk. Dit blijft toch comfortabel door de adaptive air suspension -een luchtveringsysteem met actieve dempers- met 76 mm spelingsruimte. In samenwerking met de progressieve stuurinrichting die vooral indruk maakt op krappe en slingerende wegen. Bovendien betuigt het merk met de vier ringen eer aan zijn kern-DNA: de quattro-aandrijving. Dit alles zorgt voor een maximale hoeveelheid stabiliteit, grip, rijplezier en uiterste efficiëntie. 

Waar bij een brandstof-Audi het Quattro systeem door de brandstofmotor wordt aangedreven, wordt bij de E-Tron gebruik gemaakt van 2 elektromotoren (135 kW op de vooras en 165 kW op de achteras) die beide de wielen individueel aan kunnen sturen. Audi maakt subliem gebruik van 'torque-vectoring', ofwel, het harder aandrijven van de buitenste wielen in de (sportieve) bochten om de e-tron makkelijker en lichter te besturen. 

Wat betreft design is de e-tron ook onmiskenbaar, zowel overdag als 's nachts. De doorlopende lichtlijn aan de achterzijde maakt de auto indrukwekkend breed en geeft hem een exclusieve touch. Dit effect wordt versterkt door robuuste neus en de minimale 20-inch velgen. In het interieur zijn de elegante lichtlijnen ook terug te vinden, onder andere in de portieren, het dashboard en het middenconsole. 

Zoals hierboven al benoemd mogen de rijeigenschappen van de Audi e-tron eigenlijk wel als 'Unique Selling Point' gezien mogen worden. De auto is zwaar, met een 700 kg zware accu aan boord. Toch is deze slim in de vloer weggewerkt en zorgt daarmee niet alleen voor een laag zwaartepunt, maar ook voor een nagenoeg perfecte gewichtsverdeling van 49% - 51% over de voor - en achteras.