De airco, het systeem welke jouw auto comfortabel houd in zomer en winter. Zowel hoge temperaturen als een hoog vochtgehalte zijn verleden tijd dankzij het aircosysteem in jouw auto. Funtioneert jouw airco niet meer? Wordt jou airco niet meer koud? Dan is het heel waarschijnlijk dat de druk op het aircogas te laag is. Opnieuw afvullen kan de oplossing zijn. Heb jij een auto met warmtepomp? Dan kan dat bijvullen nog wel eens lastig worden. Fred legt verder uit waarom:
Co2; Het nieuwe aircogas!
R744 koudemiddel
En het nieuwe R744 Airco apparaat
Waarvoor is dit apparaat?
Een auto met een warmtepomp werkt op een veel hogere druk, de airco van een auto zonder warmtepomp werkt op 3 tot 5 bar en met R1234YF koudemiddel. Een zeer giftig gas en schadelijk voor het milieu. Een auto met warmtepomp werkt op 30 - 50 bar druk en met CO2. Ofwel, zonder direct gevaar voor mens en milieu.
Wat is er anders aan een R744 apparaat?
"Dit apparaat is in de basis hetzelfde als een R1234YF apparaat, alleen werkt deze moderne versie op een veel hogere druk. Dit maakt het apparaat kostbaar en in de regio uniek voor een onafhankelijk autobedrijf. "
Welke auto's maken gebruik van R744?
Alle Volkswagen Audi Groep (VAG) modellen met een warmtepomp, een aantal Mercedes- en BMW modellen maken gebruik van R744 aircogas.
Hoe kan ik zien welk airco welk koudemiddel in mijn airco zit?
Onder de motorkap van je auto zit een gele sticker met daarop de vermelding R1234YF of R744.